Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2013

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού


Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένα χαρακτηριστικά που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη, προκειμένου να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό λογισμικό προτού το χρησιμοποιήσουμε στην τάξη μας.
  • έχει την απαραίτητη παιδαγωγική θεμελίωση;
  • εξασφαλίζει διαθεματική προσέγγιση;
  • υποστηρίζει τη διδακτικη μεθοδολογία;
  • ενημερώνει το/ τη μαθητή/τρια για τα λάθη του/της;
  • καλύπτει τους διδακτικούς στόχους;
  • εξασφαλίζει δυνατότητες συνεχούς αλληλεπίδρασης με τον/τη χρήστη/στρια;
  • διευκολύνει την εκτέλεση ομαδικών έργων και δραστηριοτήτων;
  • αντιμετωπίζει επιτυχώς μαθησιακά προβλήματα;
  • καλλιεργεί την κριτική σκέψη;
  • διευκολύνει και ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών;
  • είναι θελκτικό και ενδιαφέρον;
  • ωθεί τους/τις μαθητές/τριες στον πειραματισμό;
  • περιλαμβάνει ποικιλία δραστηριοτήτων;
  • βασίζεται σε πολλές και διαφορετικές πηγές;
  • αναπαράγει προκαταλήψεις και στερεότυπα;
  • προσφέρει ευρύ φάσμα έγκυρων πληροφοριών;
  • συνάδει με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος;
  • μπορεί να εγκατασταθεί με απλό τρόπο;
  • συνάδει με το γνωστικό επίπεδο των μαθητών/τριών;
  • έχει ολοκληρωμένο περιεχόμενο και ανακαλύπτει το γνωστικό αντικείμενο;
  • προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής δραστηριοτήτων;
  • μπορεί να προσαρμοσθεί στις ανάγκες της κάθε τάξης;
  • προσαρμόζεται στο ρυθμό μάθησης των μαθητών/τριών;
  • είναι "επεκτάσιμο";
  • είναι συμβατό με τις προδιαγραφές των υπολογιστών του σχολείου;
  • συνεργάζεται με άλλα προγράμματα;
  • είναι διαδικτυακό;
  • λαμβάνει υπόψη και προσαρμόζεται στα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών;
  • διασφαλίζει τα ατομικά δεδομένα των χρηστών/στριών;
  • τηρεί αρχεία σχετικά με την επίδοση των μαθητών/τριών;
  • προσφέρει σαφείς και έγκυρες οδηγίες στον/στην εκπαιδευτικό;
  • συνάδει με τους στόχους της μαθησιακής διαδικασίας;
  • διαθέτει πλήρεις ηλεκτρονικές οδηγίες χρήσεις;
  • συνοδεύεται από εγχειρίδια χρήσης;
  • προσφέρει τη δυνατότητα ανεξάρτητης χρήσης, στο χρόνο που επιθυμεί ο/η εκπαιδευόμενος/η;
  • έχει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας;
  • συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων από τους εκπαιδευτικούς;
  • οι δεξιότητες που απαιτούνται για τη χρήση της εφαρμογής αντιστοιχούν στο επίπεδο των μαθητών/τριών;
  • εντάσσεται χωρίς προβλήματα στη διδακτική διαδικασία;
  • υποκινεί και ενισχύει την ενεργητική συμμετοχή;
  • αλληλεπιδρά με το/τη χρήστη/στρια;
  • έχει την απαραίτητη και σαφή θεωρητική βάση;
  • προσφέρει εύκολη πλοήγηση;
  • είναι απλό και κατανοητό;
  • προάγει την ενεργητική μάθηση;
  • συνάδει με τις ανάγκες του/της μαθητή/τριας;
  • προσαρμόζεται στη στρατηγική του/της διδάσκοντα/ουσας;
  • έχει δυναμικό περιεχόμενο;
  • διαμορφώνει ελκυστικό περιβάλλον εργασίας;
  • κουράζει τον/τη χρήστη/στρια;


1 σχόλιο: